T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Aydın genelinde tüm acil çağrıların tek numara altında toplanmasına imkân sağlayacak olan 112 Acil Çağrı Merkezi, hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığınca hayata geçirilen uygulama kapsamında ülke genelindeki 70. çağrı merkezi olan 112 Acil Çağrı Merkezi hizmete başladı. Uygulama ile Aydın genelinde polis, itfaiye gibi acil numaraları aramak isteyen vatandaşlar, artık tek bir numarayı arayabilecek. Tüm acil çağrılar 112 numarası altında tek bir çatıda toplanırken, Vali Sayın Hüseyin Aksoy, 112 Acil Sağlık Merkezi hizmet binasını ziyaret ederek incelemelerde bulundu. 49 personel ile 24 saat esasıyla Aydınlılara hizmet verecek olan merkezin teknik altyapısında da yerli ve yeni nesil yazılım kullanılacak. Bugün gerçekleştirilen program ile birlikte yeni sistemi yerinde inceleyen Vali Sayın Hüseyin Aksoy, uygulamanın hayırlı olmasını diledi.
“Asılsız çağrıların da önüne geçilecek”
112 Acil Çağrı Merkezi ile ilgili detaylı bilgiler veren İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Bahadır; “Bugün Aydın için önemli bir gün. Çünkü artık acil çağrıların tek çatı altında toplandığı Acil Çağrı Merkezi'ni faaliyete alıyoruz. 112 Acil Çağrı sistemi, artık vatandaşımızın birden fazla numarayı değil 112 üzerinden acil çağrı hizmet alabileceği bir sistem. Bu sistemin en önemli özelliği kurumların yoğun asılsız çağrı yükünü buradaki çağrı karşılayıcı arkadaşlarımız süzerek kurumların kendileri ile ilgili olan çağrılarını atıyorlar. Böylece faaliyetleri daha hızlı ve koordineli imkânını sağlamış oluyorlar. Daha da önemli bir özelliğimiz ise yeni nesil bir çağrı merkezimiz ve 70. çağrı merkezimiz olarak faaliyete girdi. Kurumların hızlı ve organize şekilde durumlara müdahalesi bu sistem üzerinden sağlanmış oluyor. Bu çağrı merkezi ile beraber Aydın'a kazandırmış olduğumuz özelliklerden de bahsetmek isterim. Yeni nesil çağrı merkezi sistemimiz, Bakanlığımız mühendisleri tarafından yerli ve milli bir yazılım ile hayata geçirilmiştir. Bu sistem üzerinde Türkçe dışında Almanca, İngilizce, Rusça ve Arapça olmak üzere 4 farklı dilde de hizmet verebiliyoruz. Böyle durumlarda Ankara Çağrı Merkezimizdeki tercümanlarımıza bağlanarak acil çağrı hizmeti Aydın'da da verilmeye başlanacak. Aynı zamanda Engelsiz 112 uygulamamız var. Engelli bireylerimizin cep telefonlarına indirebilecekleri uygulama sayesinde işitme birimindeki tercümanlarımızdan da Ankara üzerinden görüntülü görüşme yaparak acil çağrı hizmeti alabilmelerini sağlıyoruz. Çağrı merkezimiz Aydın'a hayırlı uğurlu olsun. Buradaki çağrı merkezimizin örnek olacağına inanıyoruz” dedi.
“Ortak çalışma anlayışı ile hizmet verecek”
Uygulanan sistem ile çağrılara hızlı bir şekilde koordine olunacağını ifade eden Vali Sayın Hüseyin Aksoy; “Bugün 112 Acil Çağrı Merkezimiz bütün unsurları ile birlikte hizmet vermeye başladı. Hepinizin bildiği üzere 110, 155, 112 gibi farklı numaralar ile ilişkilendirilen acil çağrılar artık Aydın'da tek bir numarayla 112 ile birlikte hizmet verecek. Bunun önemini örneklemek istersek bir trafik kazasında farklı birimlerin müdahale etmesi gerekebiliyor. Ambulans, itfaiye, trafik ekibi gibi 112 Çağrı Merkezinde bütün birimlerin unsurları olduğu için aynı anda komplike bir şekilde intikallerin sağlanmasına olanak sağlıyor. Bu merkezimizin Aydın'a hayırlı olmasını diliyorum. İçişleri Bakanımız büyük bir titizlikle bu merkezlerimizin faaliyete geçmesini izliyordu, daha önce ilimizi ziyaretinde de 112 Çağrı Merkezimize gelerek incelemelerde bulunmuştu. Bugünde bunu hizmete almanın memnuniyetini yaşıyoruz” dedi.
112'nin gereksiz yere meşgul edilmemesi konusunda Aydınlı vatandaşlara talepte bulunan Vali Aksoy; “Özellikle vatandaşlarımızın 112 Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere aramamalarını istirham ediyoruz. Acil ihtiyaç durumunda hatların yoğunluğu nedeniyle ulaşamayan vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamalarına fırsat vermesinler. Bu anlamda herkesi sağduyulu bir şekilde gerçekten ihtiyacı varsa aramalarını bekliyoruz. Burada sağlık teşkilatımızdan, emniyet teşkilatımızdan, jandarmadan, ormandan, itfaiyeden olmak üzere birçok farklı birimden arkadaşlarımız ortak bir çalışma anlayışıyla birlikte hizmet vereceklerdir. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi