Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Aydın Valiliği
T.C. Aydın Valiliği
T.C. Aydın Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik İç Kontrol Çalışmaları
  • AYDIN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İl Etik Komisyonu Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
26
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet YÜCE
        • Uğur KOLSUZ
        • Fikret ZAMAN
        • Kamuran Mustafa BALLI
        • Bilgehan BAYAR
        • Meral UÇAR
        • İlker ARIKAN
      • Kaymakamlar
        • İbrahim KEKLİK
        • Ali AKÇA
        • İlker ARIKAN
        • Canan Hançer BAŞTÜRK
        • Sultan DOĞRU
        • Fehmi Sinan NİYAZİ
        • Huriye KÜPELİ KAN
        • Murat BÜYÜKKÖSE
        • Can Kazım KURUCA
        • Tuğba POLAT
        • Ali Ekber ATEŞ
        • Ramazan TAŞKIN
        • Mehmet GÜNDOĞDU
        • Yunus Emre POLAT
        • Abdullah Emre ÖZEFE
        • Murat KARATAŞ
        • Ömer NERGİZ
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürülüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • AYDIN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İl Etik Komisyonu
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

Ölümlü ve Yaralanmalı Motosiklet Kazaları Hakkında

02.10.2024

 

                                                         

 

BASIN BÜLTENİ

İlimizin coğrafi özellikleri ve iklim koşulları dikkate alındığında motosiklet ve motorlu bisikletlerin vatandaşlar tarafından ulaşım aracı olarak kullanılmasının yanı sıra ticari faaliyetlerde de yoğunlukla kullanılmaktadır. 614.725 tescilli aracın bulunduğu ilimizde motosikletlerin (218.480) genel araç sayısına oranı %36 ’dır. İklim şartları sebebiyle yılın her ayında kullanıma uygun olması ve ekonomik olması sebebiyle tercih edildiğinden trafikte yoğun olarak kullanılan motosikletlerin karışmış olduğu trafik kazaları da artış göstermektedir.

Seyir halindeki araçların aralarından geçerek ilerlemek, yayalar için ayrılmış yolları kullanmak, hatalı şerit değiştirmek, önündeki aracın sağından geçmeye çalışmak ve kavşakta geçiş kurallarına riayet etmemek bu kazaların en önemli sebepleridir. Olası bir kaza sonrası motosiklet sürücüsünün tek güvencesi ise kullanmak zorunda olduğu koruma başlığı ve gözlüğüdür.

2024 yılının ilk 9 aylık döneminde il genelinde meydana gelen ölümlü trafik kazalarının %46 ’sı (14 kaza) ve yaralanmalı trafik kazalarının ise %64 ’ü (2.353 kaza) motosikletlerin karışmış olduğu kazalardır.

 14 kişinin hayatını kaybetmesi ve 2.844 kişinin de yaralanması ile sonuçlanan motosiklet kazalarındaki can kayıplarının başlıca sebepleri; aşırı hız yapmak ve koruma başlığı kullanılmamasıdır. Meydana gelen yaralanmalı motosiklet kazalarında ise sürücünün ve motosiklette yolcu konumundaki kişinin çarpışma sırasında doğrudan darbeye maruz kalması basit de olsa yaralanmasına sebep olmaktadır. Koruma başlığı (kask) bulunmayan sürücüler ise böyle durumlarda ölümcül darbeler dahi alabilmektedir.

Ölümle sonuçlanan motosiklet kazaları oluş türlerine göre incelendiğinde; yoldan çıkma-devrilme-savrulma (%50), yandan çarpma (%34), arkadan çarpma (%8) ve karşılıklı çarpışma (%8) şeklinde meydana geldiği tespit edilmiştir.

Motosiklet kazalarını önlemeye yönelik;

  • Motosiklet kazalarının yoğun olduğu güzergâhlarda sabit ve seyir halinde yapılan denetimler arttırılmaktadır. Bu kapsamda 2024 yılında 84.415 motosiklet sürücüsü denetlenmiş ve kural ihlali yaptığı tespit edilen 60.759 sürücüye gerekli cezai işlemler uygulanmıştır.

 Motosiklet sürücülerini hız ve kask kullanımı başta olmak üzere genel trafik kuralları konusunda bilgilendirme amacıyla faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetler kapsamında 37 faaliyette 1.792 motosiklet sürücüsüne ulaşılarak bilgilendirme yapılmıştır.

 

  • Kent Güvenliği Yönetim Sistemleri (KGYS) ve İnsansız Hava Araçlarının (Drone) trafik denetimlerinde kullanılmayı başlanmasıyla kask kullanımı, seyir halinde cep telefonu kullanımı, trafik ışıklarına uyulması konusundaki denetimler arttırılarak kazaların yoğunlaştığı kavşaklarda farkındalık oluşturmak için yapılan denetimlere ilişkin uyarıcı levhalar yerleştirilmiştir.
  • Medya ve sosyal medya aracılığıyla ulaşılamayan sürücü, yolcu veya yayalar ile göz teması kurulması, doğru bilginin ilk ve yetkili ağızdan paylaşılarak hedef kitlede davranış değişikliği sağlamak amacıyla; halkın toplandığı mekân ve yerlerde, camiler, spor müsabaka alanları, lokanta, kahvehane gibi mekânlarda “Umuma Açık Alanlarda Trafik Eğitimleri” gerçekleştirilmektedir.
  • “Trafikte 1 can kaybı bile fazladır!” ve "Trafikte Her Yıl Daha İyiye" sloganı ile huzur ve güven ortamının sağlanması, trafik kazalarından kaynaklı can ve mal kayıplarının önüne geçilerek olumlu bir trafik kültürü oluşması için okullarda öğrencilere verilen eğitimlerin yanı sıra alışveriş merkezleri ve kent meydanı gibi vatandaşların yoğunlukta bulunduğu yerlerde bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır.

 

İlimizdeki Motosiklet kullanıcılarının hem kendilerinin hem de diğer yol kullanıcılarının can güvenliklerini sağlamak için hız sınırları ve kask kullanımı başta olmak üzere diğer tüm trafik kurullarına uymalarını hatırlatır, denetimlerimizin artarak devam edeceğini kamuoyuna saygıyla sunarız.

 

           

 

                                                                                                                                                             
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Güvenli İnternet
  • Resmi Gazate
  • Resmi İlan Portalı
Köprülü-Veysipaşa Mahallesi, Hükümet Bulvarı, No: 74, Hükümet Konağı, Efeler/Aydın
0 256 212 24 16 / 0 256 212 42 59 / 0256 214 55 88 / 0256 213 44 11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız