Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Aydın Valiliği
T.C. Aydın Valiliği
T.C. Aydın Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik İç Kontrol Çalışmaları
  • AYDIN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İl Etik Komisyonu Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
11
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet YÜCE
        • Ali Murat KAYHAN
        • Kamuran Mustafa BALLI
        • Armağan ÖNAL
        • Bilgehan BAYAR
        • Meral UÇAR
        • İlker ARIKAN
      • Kaymakamlar
        • İbrahim KEKLİK
        • Ali AKÇA
        • İlker ARIKAN
        • Canan Hançer BAŞTÜRK
        • Sultan DOĞRU
        • Fehmi Sinan NİYAZİ
        • Huriye KÜPELİ KAN
        • Murat BÜYÜKKÖSE
        • Can Kazım KURUCA
        • Tuğba POLAT
        • Ali Ekber ATEŞ
        • Ramazan TAŞKIN
        • Mehmet GÜNDOĞDU
        • Yunus Emre POLAT
        • Abdullah Emre ÖZEFE
        • Murat KARATAŞ
        • Ömer NERGİZ
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürülüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • AYDIN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İl Etik Komisyonu
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM

YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI

  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Yöneticilerimiz
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon/Vizyon
      • Kalite Politikası
      • Kamu Hizmet Standartları
    • Birimlerimiz
      • Doğal Kaynaklar, Ruhsat ve Kültür Varlıkları Müd.
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İdari ve Mali İşler Müdürlüğü
      • Rehberlik ve Denetim Müdürlüğü
      • Strateji ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Müdürlüğü
  • MEVZUAT
    • Kanunlar
    • Yönetmelikler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

Yalova İl Özel İdaresinden Taşınmaz Satışı İhalesi

09.05.2022

TAŞINMAZLARIN    ARSA    SATIŞI    KARŞILIĞI    GELİR    (HASILAT)    PAYLAŞIMI YÖNTEMİYLE SATILMASI İŞİ İHALE EDİLECEKTİR

 Yalova İli Yalova İl Özel İdaresinden:

 

1)İHALE KONUSU:

Mülkiyeti İdaremize ait olan aşağıda belirtilen taşınmazların 5302 sayılı yasanın 7,10 ve 26. Maddeleri ve 2886 sayılı yasanın ilgili maddesi gereğince Arsa Satışı Karşılığı Gelir(Hasılat) Paylaşımı Yöntemiyle Satılması işi ihale edilecektir. Belirtilen arsaların imar durumu sözleşme ekinde belirtilmiş olup, mevcut imar durumuyla ihale edilecektir.

 

 

İli

 

İlçesi

 

Mahallesi

 

Ada No

 

Parsel No

Arsa Alanı (m2)

 

Muhammen Bedel (TL)

 

G.Teminat (%3) (TL)

 

Emsal

Emsale Esas İnşaat Alanı

Yalova

Merkez

Bahçelievler

1254

1

21.684,45

140.000.000,00

4.200.000,00

*1.50

32.526,68

1254

2

3.579,00

*1.50

5.368,5

Toplam

37.895,18

PLAN NOTLARI

1-       Ticaret Alanı Lejantlı

2-       Konut dışı karma kullanımlı yapılarda, içinde Turizm tesisi bulundurmak kaydıyla;

3- Bu alanlarda emsal değeri, parsel bazındaki KAKS değerinin 1,35’i ile çarpılması ile hesaplanır. Oluşan emsal artışı metrekaresinin minimum yarısı turizm tesisi için kullanılmalıdır. Yükseklik 6 katı geçmemek şartıyla (Yençok) 24,00 metreye kadar yapılabilir

*Plan notlarına göre konut dışı karma kullanımlı projelerde turizm tesisi bulundurulduğu takdirde Emsale Esas İnşaat Alanı Toplamı 51.158,49 m² olacaktır.

 

2)İHALENİN YAPILIŞ ŞEKLİ:

 

İhale Konusu 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35. Ve 36. Maddesi gereğince “Kapalı Teklif Usulü Arttırma” suretiyle yapılacaktır.

3)İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER

İdare: Yalova İl Özel İdaresi

Adres: Adnan Menderes Mah. Şehit Ömer Faydalı Caddesi No:201 Telefon: 0 (226) 814 10 48

Fax: 0 (226) 812 43 16

  1. İHALENİN SAATİ, YERİ VE EVRAKLARIN TESLİM SÜRESİ:

 

İhale 26/05/2022 Perşembe günü Saat :14.30 da Yalova İl Özel İdaresi İl Genel Meclisi Salonunda İhale Komisyonunca (Encümenince) yapılacaktır. İhaleye iştirak edeceklerin istenen belgelerle birlikte Teklif Zarflarını Yazı İşleri Müdürlüğü Evrak Kayıt Servisine en geç 26/05/2022 Perşembe Günü saat 14.30’a kadar vermeleri ya da veya posta yoluyla ulaştırmış olması gerekmektedir. Postada oluşacak gecikmelerden İdare sorumlu değildir.

  1. İHALE ŞARTNAMESİNİN TEMİNİ VE BEDELİ:

İhaleye iştirak edecek gerçek ve tüzel kişiler ihale şartnamesini 500 TL (BEŞYÜZTL) karşılığında (Vakıfbank TR66 0001 5001 5800 7260 7548 86 - Yalova İl Özel İdaresi hesabına yatırılarak) Yalova İl Özel İdaresi Destek Hizmetleri Müdürlüğü İhale Servisinden (Adnan Menderes Mah. Şehit Ömer Faydalı Caddesi No:201 ) temin edebilirler.

 
  1. GEÇİCİ TEMİNAT:

İhaleye iştirak edecek gerçek ve tüzel kişiler teklif ettikleri bedelin Arsa Satışı Karşılığı İdare Payı Toplam Geliri (ASKİPTG) %3’ ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin bedelin Arsa Satışı Karşılığı İdare Payı Toplam Geliri (ASKİPTG) %3’ ünden az tutarda geçici teminat veren isteklinin zarfı değerlendirme dışı bırakılacaktır. İstekliler Geçici teminat olarak Vakıfbank TR66 0001 5001 5800 7260 7548 86 - Yalova İl Özel İdaresi İHALE TEMİNAT hesabına yatırdığına ilişkin makbuzu veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 26. Maddesine göre hazırlanacak, Limit Dahili Süresiz Banka Teminat Mektubu veya Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet iç borçlanma senetleri veya bu senetler yerine düzenlenen belgeleri teklif dosyasında sunacaktır.

  1. İSTENİLEN BELGELER VE İHALE DOSYASININ HAZIRLANMASI:

 

Teklifler aşağıda belirtilen şekilde Dış zarf içerisinde hazırlanacaktır. Bu zarf içerisinde;

  1. İHALEYE KATILABİLME ŞARTLARI:

 

 

-İhaleye katılmak isteyen isteklilerde aşağıdaki şartlar aranır:

8.1- Tebligat için adres beyanı; ayrıca irtibat için telefon numarası ve faks numarası ile elektronik posta adresi. 8.2- Ticaret ve Sanayi Odası Belgesi, Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası Belgesi.

8.2.1- Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına veya ilgili Meslek Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge.

8.2.2- Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge.

8.3- Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren noter tasdikli İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri. 8.3.1- Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi.

8.3.2- Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri.

8.4- İstekliler adına vekaleten ihaleye katılma halinde, istekli adına teklifte bulunacak/katılacak kişilerin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza beyannamesi.

8.5- Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile dokümanlar Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Yabancı iştiraklerin belgelerinin tercümelerinin, verildiği ülkedeki yeminli tercüman tarafından yapılmış olması halinde, bu ülkedeki ilgili Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu tarafından veya sırasıyla belgenin düzenlendiği ülkenin Türkiye’deki temsilciliği ile Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmelidir.

8.6- Ortak girişimler ihaleye katılabilir, konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez. 8.7- İş Deneyim Belgeleri

- Mesleki ve teknik yeterliğin sağlanması kapsamında iş deneyim belgeleri sunulacaktır.

İsteklilerin, İhalenin yapılacağı tarih olarak belirlenmiş olan tarihten önceki son 15 (onbeş) yıl içinde, kendilerine ait ve tek bir iş kapsamında en az 30.000 m2 inşaatı (Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın 2022 yılı Yapı Yaklaşık Maliyetleri Hakkındaki Tebliği’nde belirtilen IV- A Grup veya Kamu İhale Kurumunun Yapım İşlerinde üst yapı bina grupları başlığında, III. Grup Bina işleri) tamamlamış olduklarını gösteren iş bitirme belgelerini ( İş bitirme belgesi, İş durum belgesi, İş denetleme belgesi, İş yönetme belgesi) ile birlikte A Grubu Müteahhitlik Yetki Belgesini, aslı veya noter tasdikli suretini vermesi gerekmektedir. Bu durumda, isteklilerin son başvuru veya ihale tarihi itibariyle ilgili mevzuatı uyarınca yapı müteahhitliği yetki belgesi numarası almış, Yapı

 

Müteahhitliği Bilişim Sistemine (YAMBİS) kayıtlı ve kayıtlarının aktif durumda (belge numaralarının iptal edilmemiş) olduğunu gösteren belge.

- Benzer iş olarak sunulacak iş deneyim belgelerinde, yapım işinin belirtilen fiziki kriterleri sağlayıp sağlamadığının anlaşılamaması durumunda, bu hususa ilişkin tevsik edici belgenin teklif kapsamında sunulması zorunludur. Bu kapsamda yapı inşaat alanını tevsik etmek üzere, yapı kullanma izin belgesi veya yapı ruhsatının başvuru veya teklif kapsamında sunulması gerekmektedir. İş deneyim belgelerinin değerlendirilmesinde; iş bitirme, iş durum belgelerinin tam olarak; denetim ve yönetim faaliyetleri nedeniyle alınan belgeler ise beşte bir oranında değerlendirilir. Mezuniyet belgeleri bakımından inşaat mühendisliği ve mimarlık bölümleri benzer iş grubuna denk sayılır. Mezuniyet belgesinin sunulması durumunda aslı veya noter tasdikli sureti sunulacaktır.

8.8- Tüzel kişi istekli tarafından sunulan iş deneyim belgesinin, aynı tüzel kişinin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde sunulacak İş Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname.

8.9- 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na göre yasaklı olmadığına dair taahhütname. Ortak girişimlerde, taahhütnameyi her bir ortağın ayrı ayrı sunması gerekmektedir.

8.10- Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

- Keşif bedelinin % 10'undan az olmamak üzere bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösteren banka referans mektubu sunması zorunludur. Banka referans mektubunun ilk ilan tarihinden sonra düzenlenmesi zorunludur.

Yukarıdaki kriter, mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir.

Ortak girişim olması halinde ortaklığı teşkil eden firmalardan herhangi birinin bu şartın tamamını karşılaması halinde ise diğer ortaklarda bu şart aranmaz.

İsteklilerin, banka referans mektupları ile birlikte bu banka referans mektubunu veren Bankanın Genel Müdürlüğünden alınmış teyit yazısının aslını ve banka referans mektubu ile teyit yazısını imzalayan Banka yetkililerinin, yetkili olduklarını gösteren belgeleri vermeleri zorunludur.

8.10.1- İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri.

    1. İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan isteklilerin, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağlandığını gösteren bölümlerini,
    2. İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan isteklilerin, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağladığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunmaları gerekmektedir.

Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

  1. Belli sürelerde nakit akışını sağlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kısa dönem (bir yıl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadığını gösteren cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması, (hesaplama yapılırken; yıllara yaygın inşaat maliyetleri dönen varlıklardan, yıllara yaygın inşaat hakediş gelirleri ise kısa vadeli borçlardan düşülecektir),
  2. Aktif varlıkların ne kadarının öz kaynaklardan oluştuğunu gösteren öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,10 olması, (hesaplama yapılırken, yıllara yaygın inşaat maliyetleri toplam aktiflerden düşülecektir),
  3. Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,75'den küçük olması,

 

ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yıllara yaygın inşaat maliyetleri ile hakediş gelirlerinin gösterilmesi gerekir.

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son üç yıla kadar olan yılların belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

 

İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde, yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki ve dört önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.

Yabancı ülkede düzenlenen yayımlanması zorunlu olmayan bilançoların veya bunların bölümlerinin ibraz edilmemesi durumunda, yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığı o ülke mevzuatına göre bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış belge ile tevsik edilebilir.

İsteklinin ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunması ve yukarıda belirtilen kriterleri sağlaması zorunludur.

      1. - İş hacmini gösteren belgeler

İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait, aşağıda belirtilen belgelerden birini sunması yeterlidir;

  1. Toplam cirosunu gösteren gelir tablosu,
  2. Yapım işleri cirosunu gösteren belgeler,

İsteklinin toplam cirosunun teklif ettiği bedelin % 25'inden, yapım işleri cirosunun ise teklif ettiği bedelin % 15'inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıl için sağlayamayanlar, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıldan başlamak üzere birbirini takip eden son altı yıla kadarki belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar bakımından iki önceki yıl, ihalenin yapıldığı yıldan bir önceki yıl olarak kabul edilir. Bu gelir tablosu itibariyle yeterlik şartının sağlanamaması halinde ise, iki önceki yıl, ihalenin yapıldığı yıldan bir önceki yıl olarak kabul edilmek üzere son altı yıla kadarki gelir tabloları sunulabilir ve bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Yapım işleri cirosunu tevsik etmek üzere; yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavirce standart forma uygun olarak düzenlenen belge sunulur.

Toplam ciro; gelir tablosundaki brüt satışlar tutarından, satıştan iadeler, satış iskontoları ve diğer indirimlerin tutarları düşülmek suretiyle ulaşılan net satışlar tutarıdır.

Yapım işleri ciro tutarının hesabında, yurt içinde ve yurt dışında, taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmından veya bitirilen yapım işlerinden elde edilen gelirlerin toplamı dikkate alınır.

213 sayılı Vergi Usul Kanununun 174 üncü maddesine göre takvim yılından farklı hesap dönemi belirlenen isteklinin gelir tablosu için bu hesap dönemi esas alınır.

Gelir tablosunun, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen gelir tablosunun o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeyi düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.

İş ortaklığı olarak ihaleye katılan isteklilerde; iş hacmine ilişkin kriterlerin, her bir ortak tarafından iş ortaklığındaki hissesi oranında sağlanması zorunludur.

İsteklinin, ortak girişimin ortağı olarak taahhüdü altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirdiği yapım işlerinin parasal tutarı, iş ortaklığındaki hissesi oranında hesaplanır.

 

İsteklinin iş hacmi tutarının değerlendirilmesinde, kendi iş hacmi tutarı ile birlikte ortak olduğu ortak girişime/girişimlere ait iş hacmi tutarı da hissesi oranında dikkate alınarak toplanmak suretiyle toplam iş hacmi tutarı belirlenir. Bu durumda aday veya isteklinin iş hacmi tutarı kullanılan ortak girişimdeki/girişimlerdeki hisse oranını gösteren belgelerin de teklif kapsamında sunulması gerekmektedir.

      1. İş ortaklığı olarak ihaleye katılan isteklilerde; iş hacmine ilişkin kriterlerin, her bir ortak tarafından iş ortaklığındaki hissesi oranında sağlanması zorunludur.

İsteklinin iş hacmi tutarının değerlendirilmesinde, kendi iş hacmi tutarı ile birlikte ortak olduğu ortak girişime/girişimlere ait iş hacmi tutarı da hissesi oranında dikkate alınarak toplanmak suretiyle toplam iş hacmi tutarı belirlenir. Bu durumda aday veya isteklinin iş hacmi tutarı kullanılan ortak girişimdeki/girişimlerdeki hisse oranını gösteren belgelerin de teklif kapsamında sunulması gerekmektedir.

8.11- Teklif Mektubu(Teklif Mektubu örneğine uygun).

Teklif Mektubu aşağıda belirtilen şartlarda/formatta belirtilmesi gerekmektedir.

 

 

        1. Asgari Arsa Satışı Karşılığı Satış Toplam Geliri (ASKSTG) olarak öngördüğüm/öngördüğümüz;

 

……………………..(KDV HARİÇ)

(yazı ile ………...………………………………..Türk Lirası) üzerinden,

 

        1. Arsa Satışı Karşılığı İDARE Payı Gelir Oranı (ASKİPGO) olarak; % ...……..…………….. (yüzde …………………..……...……..………………… ) oranı karşılığı,

 

        1. Arsa Satışı Karşılığı Asgari İDARE Payı Toplam Geliri (ASKİPTG) olarak;

 

……………………..(KDV HARİÇ)

 

(yazı ile ……………...………………………………………..Türk Lirası) .

8.12- Geçici Teminat(Teminat mektubu)

İşin keşif bedelinin %3’ü (Yüzde Üç) oranında 140.000.000,00-TL X %3 = 4.200.000,00-TL (dörtmilyonikiyüzbinTürkLirası)

İsteklilerin, geçici teminat mektubu sunması halinde, geçici teminat mektubu ile birlikte bu geçici teminat mektubunu veren Bankanın Genel Müdürlüğünden alınmış teyit yazısının aslını ve geçici teminat mektubu ile teyit yazısını imzalayan Banka yetkililerinin, yetkili olduklarını gösteren belgeleri vermeleri zorunludur.

8.13- İhale şartnamesinin İdareden satın alındığına ilişkin ödeme belgesi. Ortak Girişimler İçin:

Ortak Girişim olarak ihaleye iştirak edilmesi halinde, ihaleye katılabilme şartlarında istenilen belgelerin iş deneyim belgeleri ile ilgili madde hariç) tamamı Ortak Girişimin ortakları tarafından ayrı ayrı sunulması zorunludur. Ancak, Geçici Teminat Mektubu Ortak Girişim ortakları tarafından müştereken sunulabilir. İş deneyim belgeleri ile ilgili hususlar ve niteliklerin tamamını, Pilot Ortağın karşılaması yeterlidir.

Yukarıda belirtilen ihaleye katılabilme şartlarına uygun olmayan belgeleri sunan İstekliler, ihalenin Kapalı Zarf Teklif Alma ve Pazarlık / Artırma bölümünü içeren 2.oturumuna katılmaya yeterlik alamazlar.

  1. İdare ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
  2. İşin süresi 1080 gündür.
 
  1. Arsa Karşılığı İdare Payı Gelir Oranı (ASKİPGO) %33,68’in ve Arsa Satışı Karşılığı Gelir Payı (ASKGP)

#140.000.000,00TL(YüzkırkmilyonTürkLirası)# nun altında olmayacaktır.

  1. Verilen teklifler herhangi bir sebeple geri alınamaz. Bu ihaleden doğacak, her türlü vergi, resim harç, Tellâliye, ilan bedeli vb. masraflar Yükleniciye aittir. İhaleye iştirak edeceklere duyurulur.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Güvenli İnternet
  • Resmi Gazate
  • Resmi İlan Portalı
Köprülü-Veysipaşa Mahallesi, Hükümet Bulvarı, No: 74, Hükümet Konağı, Efeler/Aydın
0 256 212 24 16 / 0 256 212 42 59 / 0256 214 55 88 / 0256 213 44 11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız